Menu
EUR

Klantenservice

Heb je een vraag? We helpen je graag.
06 16 11 37 77
Woe / zat van 09:00 - 17:00
Live chat
Woe / zat 09:00 - 17:00

Neem contact op

Contactgegevens

+31 6 16 11 37 77
+31 6 16 11 37 77
Haas en Aap Kidsconceptstore Kalter 9
7481 LR Haaksbergen
Nederland

Veelgestelde vragen

Bestellingen
Hoe kan ik bestellen?
  1. Kies de gewenste producten en klik op 'In winkelwagen'. Je gaat dan automatisch naar de winkelwagen. Je kan nu verder winkelen of verder gaan met bestellen. Als je in de webshop zit, kan je rechts bovenin via het symbool winkelwagen weer naar de winkelwagen gaan. 
  2. In de winkelwagen kom je terug bij wat je gekozen hebt en kan je nog wijzigingen aanbrengen.
  3. Bevestig de inhoud van de winkelwagen door op 'bestelling afronden' te klikken.
  4. Heb je een account? Als je inlogt op je account gaat het bestellen veel sneller. Heb je nog geen account? Ook zonder account kan je bestellen, dan hebben we nog wel even je gegevens nodig. Dat is zo gedaan, een kwestie van invullen. We raden je aan een account te maken zodat je al je bestellingen en retouren op één plek kan inzien, je sneller kan betalen en je overal je winkelwagen kan bekijken. 
  5. Kies één van onze betaalmethoden.
  6. In de laatste stap vind je een overzicht van je bestelling. Ten slotte kan op deze plek ook nog een waardebon ingevoerd worden. 
  7. Accepteer de algemene voorwaarden.
  8. Door te klikken op ‘kopen’ accepteer je onze algemene voorwaarden en maak je de bestelling definitief.
Hoe vind ik een bepaald product?

Je kan een bepaald product vinden door onze zoek- en filterfunctie te gebruiken. De zoekfunctie vind je rechts bovenin het menu en de filterfuncties vind je links op de categoriepagina’s.

Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

Jazeker! In onze webshop kun je een cadeaubon bestellen via onze cadeaubonnenpagina. Je kunt zelf het bedrag kiezen waarvoor je een bon wilt bestellen. Dit moet een bedrag zijn tussen de minimaal 20,- en maximaal 200,-. De cadeaubon wordt digitaal verstuurd aan het emailadres dat jij opgeeft. Superhandig en supersnel!

Hoe kan ik een waardebon gebruiken?

Het veld om je waardebon in te geven vind je in het winkelmandje en in de laatste stap van het betaalproces. 

Belangrijke tips: regelmatig ontstaan problemen door typefouten. Let op het verschil tussen grote en kleine letters, cijfers en letters en eventuele spaties of andere leestekens. Als de code dan nog steeds niet werkt, vragen we je de voorwaarden van je voucher goed door te lezen. Is het bijvoorbeeld alleen geldig vanaf een bepaald bedrag of op een specifiek product? Probeer je meerdere codes tegelijkertijd in te wisselen?

Het achteraf inwisselen van een kortingscode is niet mogelijk.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Zolang jouw bestelling onze winkel nog niet verlaten heeft, kunnen we deze annuleren. Neem daarom tijdig per e-mail contact op met onze klantenservice.

Is de bestelling al onderweg? Dan kan je de bestelling bij bezorging weigeren. Wil je de bestelling retourneren na ontvangst? Dat kan binnen 14 dagen na aflevering. We restitueren het bedrag zodra de retourzending ons bereikt heeft. Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is kosteloos.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. (Dit heet herroepingsrecht.) Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om je bestelling retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Let op: de kosten voor retour van jouw huis naar de webwinkel zijn wel voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 5,25 per pakket; raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder.

Jouw retour aanmelden kan via https://www.haasenaap.nl/account/. Onder het tabblad ‘Mijn bestellingen’ tref je een overzicht van je bestellingen. Klik op het ordernummer dat je wilt retourneren. Rechts onderin de bestelling klik je op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in het formulier in en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. 

Waar kan ik mijn bestelhistorie terugzien?

Een overzicht van al je bestellingen vind je in je account onder het tabblad ‘Mijn bestellingen’. Daar kunt je jouw bestelhistorie en de rekening van iedere bestelling inzien. Je kan hier ook je bestelling opnieuw plaatsen.

Is er bij het bestellen een minimum en maximum hoeveelheid?

Wij hanteren geen minimum hoeveelheid die besteld moet worden. Bij bepaalde aanbiedingen behouden wij ons het recht voor beperkingen in de bestelhoeveelheid te hanteren.

Hoe kan ik mijn bestelling als geschenk versturen?

Wij pakken jouw bestelling altijd al mooi voor jou in. Als je je bestelling als cadeau wilt versturen, dan kan je dit aangeven in het opmerkingenveld bij de bestelling.

Betalingen
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bij ons kan je eenvoudig betalen met één van onderstaande opties:

iDeal

Doe je aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heb je toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet. Met iDeal kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen vanuit de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank.

Bancontact / Mister Cash

Voor onze klanten in België bieden wij de populaire betaalmethode Bancontact aan. Je kan via deze service direct online afrekenen via je eigen vertrouwde bankomgeving.

Achteraf betalen

Wil je liever achteraf betalen, maar wel nu al je items bestellen? Kies dan voor de optie Achteraf Betalen van KLARNA. Wij sturen jouw bestelling direct op. Betalen doe je pas later.

Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?

In je account hebt je onder ‘Mijn bestellingen’ altijd de mogelijkheid om de facturen in te zien.

Is een verandering in mijn factuuradres mogelijk?

In sommige gevallen kunnen wij het factuuradres nog voor je wijzigen. Neem even contact met ons op.

Buiten bestellingen om kan je jouw factuuradres wijzigen via tabblad ‘Factuuradres’ in je account.

Is een verandering in mijn afleveradres mogelijk?

Het achteraf wijzigen van het afleveradres van een bestaande bestelling is alleen mogelijk als de producten onze winkel nog niet verlaten hebben. Houd hierbij het volgende in de gaten:

  • Bij betaling per factuur moeten we de wijziging van het afleveradres volledig uitsluiten vanwege de hieraan verbonden kredietbeoordeling.
  • Als je het afleveradres wilt wijzigen, annuleer dan de bestelling bij ons en bestel daarna de goederen opnieuw met het gewenste afleveradres.
  • Buiten bestellingen om kan je jouw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in je account.
Zijn mijn betalingen en andere transacties veilig?

Wij hechten veel waarde aan jouw veiligheid. Als onderdeel van je bestelling wordt gevraagd om persoonlijke gegevens in te vullen. Dit zijn gegevens die Haas en Aap nodig heeft om de bestelling te kunnen voltooien. Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld door Haas en Aap en in overeenstemming met de relevante wettelijke bepalingen.

Verzending
Wat zijn de verzendkosten?

Voor Nederland en België geldt: bestellingen met een totaal orderbedrag vanaf 75,- worden gratis thuisbezorgd. Voor bestellingen van minder dan 75,- rekenen we een bijdrage in de verzendkosten van 6,95 in Nederland en België.

Hoe lang duurt het verzenden?

Wanneer je op werkdagen voor 16:00 uur bij ons bestelt, versturen wij jouw bestelling nog dezelfde dag. Heb je 4 werkdagen na je betaling nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je krijgt bij je verzendbevestiging een trackingcode. Met deze code kan je op de hoogte blijven van de transport status van jouw bestelling. Ook kan je in je account onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ de status van je bestelling volgen.

Hoe worden mijn producten voor de verzending verpakt?

Haas en Aap hecht er veel waarde aan dat alle bestellingen veilig en onbeschadigd aankomen. We hebben verpakkingen op voorraad, die allemaal geschikt zijn voor een hoogwaardige verzending.

Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben?

Als het pakketje door de brievenbus kan, dan doen we dat.
Lukt dat niet? Dan laat de bezorger na de eerste poging een briefje achter waarop aangegeven staat wanneer de bezorger opnieuw komt. Ook kan je contact opnemen met de bezorger om een geschikt aflevermoment af te stemmen.

Wordt mijn pakket bij de buren afgeleverd?

Dat kan. Wanneer je niet thuis bent zal de bezorger het pakket proberen bij de buren achter te laten. Wanneer dit niet mogelijk is, volgt de volgende werkdag een nieuwe bezorgpoging. Wanneer het niet wenselijk is dat je pakket bij de buren bezorgd wordt, vermeld dit dan in het veld ‘Opmerkingen’ tijdens de laatste stap van het plaatsen van je bestelling.

Wat doe ik wanneer mijn bestelling kapot/beschadigd wordt bezorgd?

Indien mogelijk, vragen we je een kapot pakket te weigeren bij bezorging. Het wordt dan kosteloos aan ons teruggestuurd en jij ontvangt nieuwe producten. Heb je het toch geaccepteerd? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Gebruikersaccount
Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken?

Klik rechts bovenin de website op het icoon van het poppetje, en klik op ‘Account aanmaken’. 

Voer bij het veld "Wachtwoord" een wachtwoord in. Voor een veilig wachtwoord raden we een lengte van minstens 6 tekens aan, alsmede het gebruik van speciale tekens, cijfers en hoofdletters en kleine letters. Bewaar je wachtwoord en je opgegeven e-mailadres, want je hebt deze informatie nodig voor toekomstige logins.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten – wat nu?

Bij het inloggen vind je onder het invulveld voor het wachtwoord de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier je e-mailadres in waarmee je je bij ons hebt aangemeld. Wij sturen je dan een e-mail met een link waarmee je jouw nieuwe wachtwoord kan instellen.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens verwijderen?

Als je jouw gebruikersaccount niet langer nodig hebt, kan je het account op elk moment deactiveren. Wij nemen graag de deactivering van je klantaccount voor je over. Stuur ons een mail met dit verzoek.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens wijzigen?

In je account kan je jouw naam, e-mailadres en wachtwoord wijzigen via ‘Accountinformatie’. Je kan de afleverings- en factuuradressen bekijken en wijzigen onder tabblad ‘Factuuradres’ en ‘Afleveradres’.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In je account onder tabblad ‘Accountgegevens’ kan je jouw wachtwoord wijzigen. Je kan jouw wachtwoord wijzigen door eerst je huidige wachtwoord in te geven en dan je nieuwe wachtwoord, dit nieuwe wachtwoord dien je vervolgens nog een keer te bevestigen.

Herroepingsrecht
Ik ben niet tevreden met de producten, wat nu?

Alle producten die je in onze shop vindt, zijn zorgvuldig geselecteerd en op kwaliteit gecontroleerd. Wij bieden uitsluitend producten aan van fabrikanten met een goede reputatie. 

Producten mogen binnen 14 dagen geruild worden, als de artikelen en verpakking in goede staat en onbeschadigd zijn. Je kan een retourzending via de mail aanmelden en bij verzending pakbon insluiten. Binnen 5 dagen na ontvangst van de retourzending wordt er een eventueel gewijzigd factuur opgemaakt en het eventuele verschuldigde bedrag aan je overgemaakt. De kosten van retourzending komen voor eigen rekening.

Als een artikel niet goed is of verkeerd geleverd, wordt het totale aankoopbedrag terugbetaald. De retourzending vindt zo snel mogelijk plaats, in ieder geval binnen 14 dagen nadat je de klacht die je (binnen 2 dagen) aan ons hebt gemeld per e-mail of brief. Het artikel en de verpakking moeten vanzelfsprekend onbeschadigd en in originele staat zijn.

Op alle artikelen wordt door de leverancier een garantie gegeven bij correct gebruik. Beoordeling of er sprake is van productiefouten is uit te voeren door de leverancier of producent. Gebruikersfouten zijn uitgesloten van garantie. Beoordeling of er sprake is van gebruikersfouten is uit te voeren door de leverancier of producent. Je dient zelf zorg te dragen voor verzending naar onze winkel.

Hoe doe ik beroep op mijn herroepingsrecht?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Let op: vanwege hygiënische redenen en/of vanuit het oogpunt van gezondheidsbescherming verliest je het herroepingsrecht zodra de producten uit de verpakking zijn of tags zijn verwijderd. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

Je kan ook naar je account gaan via https://www.haasenaap.nl/account/. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ tref je een overzicht van jouw bestellingen. Klik op het ordernummer welke je wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klik je op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, in het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. Wij sturen je dan de informatie waarmee je het pakket aan ons kunt retourneren.

 

Privacy
Worden mijn klantgegevens veilig behandeld?

We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. We vragen wel gegevens van je, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen. 

Waar kan ik het privacybeleid vinden?

Ons privacybeleid vind je hier.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Onze algemene voorwaarden vind je hier.

Klachten en geschillen

Wanneer je een klacht hebt over een product of onze service neem dan contact op met ons. Je kan ons bereiken per e-mail via [email protected].

Je ontvangt een ontvangstbevestiging dat wij je klacht in behandeling nemen en je klacht wordt binnen 2 werkdagen inhoudelijk beantwoord.

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht dan kan je deze ook voorleggen aan de Stichting Geschillen Commissie – Geschillencommissie Webshop (www.sgc.nl).

Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
0,00
Bestel nog voor 75,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan jouw winkelmandje
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »